bakom leendet

Direktlänk till inlägg 14 maj 2016

Jag är gravid- del 1

Av Tove Persson - 14 maj 2016 19:18

~Jag är gravid, mamma, jag är med barn~

Det är en varm sommardag i julimånad.
Året är 2015 å jag har precis fyllt 18, tagit körkort och hämtat min coola bil som världens bästa föräldrar hjälpte mig till. (Min far övertalade bilförsäljaren att släppa den supersnygga demobilen några månader för tidigt för min skull #stolt,hihi). Livet lekte och jag levde på topp. Men samtidigt inuti min kropp växte något eller snarare någon utan min vetskap. Hur lite jag än åt gick jag bara upp mer å mer i vikt. Under styrketräningen svimmade jag. Är lågtryckare å tränar inte lika mycket som förr så det var inget att reagera för när det gällde blodtrycksfall och viktuppgång.
Någon vecka senare kommer suget. Suget efter speciell mat, sött, surt, salt, fett osv. Ovanpå kommer det underbara illamåendet. En sen kväll blev jag extremt sugen på havregrynsgröt med mjölk som jag inte ätit på över 2år. Men shit vad jag ville ha det och humörsvängningar gjorde att min hjärna i princip skrek efter det och trots att kl var över 24 tvingade jag ner, min såkallade pojkvän, låt oss kalla honom Anton hädanefter, för att han skulle få lugn o ro.
Dagen efter vaknade jag med värre illamående än någonsin förr. En kvart senare o min gröt var uppe. Några större funderingar på att testa mig?
Nää, för jag ville tro att mjölken var gammal...

Inom sjukvården är där många som frågat mig varför jag gick så länge utan att testa mig för ev graviditet. Jag tänkte göra ett mer detaljerat inlägg om detta senare. Men för att göra en lång historia kort har jag en fruktansvärt magkänsla sedan högstadiet. Min menstruation försvann ett tag å när den väl kom tillbaka fick jag en klump i magen och hade konstiga drömmar på natten. När jag var 13år gammal grät jag av rädsla för att aldrig kunna bli gravid trots att det egentligen inte fanns någon anledning till varför jag inte skylla kunna.

Jag är en människa som vill tro gott om alla. Jag är den som inte låter dig såra mig en eller 2ggr utan jag låter dig göra det ca 5, 6 eller 7ggr för säkerhetsskull.
Jag vill ge dig min tillit men har den senaste tiden insett att man ska inte lita på någon, inte ens sig själv...
Efter första våldtäkten då jag blev hotad o insåg att detta kommer upprepas, så sa jag till "Anton" att oavsett vad så ska du alltid använda skydd.

De flesta gångerna gjorde han det. Men efter alltför många gånger kom jag på honom med att ta av kondomen under akten. Men hur skulle jag märka?
Jag hade ju redan så ont där nere, så jag skulle knappast komma att känna skillnad med eller utan kondomen. Men iaf, jag kom på honom med att ta av den. Jag blev fruktansvärt upprörd o gav honom en rejäl utskällning. Men självklart fick jag sota för detta senare...

~Jag är gravid, mamma, jag är med barn~

Fortsättning följer...

När dagarna blir längre å solen tittar fram börjar jag ana en ljusning långt framför mig emellanåt

Underbara skogarna på Söderåsen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Persson - 29 augusti 2016 00:51


Hej Tove, jag hörde att du plussat på ett gravtest för några dagar sedan. Hur känns det? När jag hör kuratorn på ungdomsmottagningen säga så känner jag hur mitt hjärta slår hårt inom mig och tusen tankar flyger upp. Tystnaden som följer känns ...

Av Tove Persson - 9 augusti 2016 22:50

Nu är det verkligen längesedan jag uppdaterade här på bloggen. Egentligen så har jag ingen bättre förklaring än att jag varit sjuk/är sjuk, jobbat, umgåtts med killen och att jag har varit allmänt lat. Just nu står allting stilla i mitt liv. Inte myc...

Av Tove Persson - 24 juni 2016 07:07


Oj, det var längesedan jag gjorde ett inlägg, men äsch, bättre sent än aldrig! Förra veckan hade jag iallafall fullt upp då jag ledde en grupp på Summer Camp vilket var kul så länge det varade. Dessförinnan firade jag studenterna som sprang ut fre...

Av Tove Persson - 9 juni 2016 22:52


Den 9:e Juni 2016. Det är dagen före 97:ornas utspring av student i Hässleholms Kommun. Den 10:e Juni är ni äntligen klara efter 3, för många, tuffa år med mycket slitande o plugg. Hela veckan har det firats i form av karneval, skattjakt o fester. Me...

Av Tove Persson - 7 juni 2016 12:01

Idag är det 13 dagar sedan jag skar mig senast och jag har inte planerat självmord sedan över en vecka tillbaks, förutom lite igår. Bra eller dåligt? Avgör själva. Senaste veckan har varit mer positiv än förut. Jag har känt mig gladare och pigga...

Ovido - Quiz & Flashcards