bakom leendet

Direktlänk till inlägg 3 maj 2016

Barnet i mig är påväg fram igen

Av Tove Persson - 3 maj 2016 12:43

Bilen rullar å för oss ner till centrala Lund. Jag parkerar på en utav de alla mysiga strosargatorna sedan går vi hand i hand mot stadsparken där valborgsfirandet är som störst. Detta är första gången jag ska se brasan här och jag har bara hört rykten om hur mycket fylla å folk här är. Vi promenerar en stund runt parken innan vi beger oss mot scenen där kören sjunger upp sig. När jag ser den redan stora folkmassan växer ångesten å tynger mig likt en 100-kilos skivstång på axlarna. Vad tänkte jag när jag föreslog denna platsen för min vän?

Tiden går å vi ställer oss nära scenen, beredda för lite allsång. Kl slår 20 å det börjar sjungas bland annat purple rain, av Prince som precis gått bort, å jag känner hur jag ryser i hela kroppen av de vackra stämmorna. Schlagerfestivalens Kizunguzungu ljuder också å halva publiken dansar med till refrängen. 3m från mig står ett äldre par på ca 80år å dansar glatt till den moderna musiken vilket gör mig så glad ,liksom wow, vilket lifegoal alltså!

Kören tystnar och scouterna går efter trummor in till rishögen å tänder fyr medan vi applåderar när elden blossar upp. Wow, så vackert! Valborg är nog bland de mysigaste högtiderna som finns att fira. Så enkelt å så mysigt att bara stå å titta in i å känna värmen av elden under en kväll med nära å kära. Trötta å glada beger vi oss hemåt för att vila upp sig inför en tripp till Ikea dagen efter.

Denna helgen som gått har varit så mysig men också påfrestande. Ni som hört talas om valborgsfirandet i Lund vet nog att det årligen kommer dit ca 25 000 människor under dagen. Jag som ibland får ångest å problem bara inför att gå till affären för att där är mycket folk. Men jag klarade av att åka dit å stå där bland alla andra 27 000 detta året. Helt otroligt vad nöjd jag är med mig själv. Vilket framsteg!!
Dagen efter blev jag inte ens liggande i sängen av utmattning utan vi åkte direkt till Ikea i Älmhult vilket också vara någorlunda överbefolkat, men jag tog allt med ro och sprang runt å lekte som jag alltid gör när jag är där med vänner, haha :')

Detta gör jag på Ikea... ställer mig i en garderob å när jag hör någon komma nära öppnar jag, går ut å skriker "I'm coming from Narnia". Sen när jag kommer till mattavdelningen sätter jag mig på en stor matta å frågar människor om dem kan hjälpa mig starta min flygande matta. Och sen gör jag lite yoga också på mattan. När vi kommer till ljusavdelningen tar jag ett ljus å går runt å sjunger luciasånger. Haha, ja, detta är lite av det jag brukar roa mig med på Ikea. Någon gång skulle jag vilja ta 3 grisar å skriva 1, 2 och 4 på grisarna sen sätta mig ner å titta på när personalen springer runt å letar efter gris nummer 3...

Nu är det ny månad och vi närmar oss sommaren. Ju varmare o soligare dagarna blir desto mer energi känner jag inom mig. Så underbart! Just nu bara njuter jag av att må någorlunda bra för stunden även om jag har mina dippar varje dag. Denna dagen tillbringar jag i mina föräldrars stuga tillsammans med min hund.

Njut av värmen o solen så länge vi har den. Glöm inte tanka D-vitaminer inför nästa istid, hihi!



At Ikea

Sköna maj du är såå välkommen

Valborgsbrasan, min vän o jag å alla andra människor

Jag går på kostschema just nu. Men vafan, ibland får man unna sig... dock gör jag det lite mer än ibland, haha!
Men fokusera på min fina utsikt istället för den annorlunda brunchen

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Persson - 29 augusti 2016 00:51


Hej Tove, jag hörde att du plussat på ett gravtest för några dagar sedan. Hur känns det? När jag hör kuratorn på ungdomsmottagningen säga så känner jag hur mitt hjärta slår hårt inom mig och tusen tankar flyger upp. Tystnaden som följer känns ...

Av Tove Persson - 9 augusti 2016 22:50

Nu är det verkligen längesedan jag uppdaterade här på bloggen. Egentligen så har jag ingen bättre förklaring än att jag varit sjuk/är sjuk, jobbat, umgåtts med killen och att jag har varit allmänt lat. Just nu står allting stilla i mitt liv. Inte myc...

Av Tove Persson - 24 juni 2016 07:07


Oj, det var längesedan jag gjorde ett inlägg, men äsch, bättre sent än aldrig! Förra veckan hade jag iallafall fullt upp då jag ledde en grupp på Summer Camp vilket var kul så länge det varade. Dessförinnan firade jag studenterna som sprang ut fre...

Av Tove Persson - 9 juni 2016 22:52


Den 9:e Juni 2016. Det är dagen före 97:ornas utspring av student i Hässleholms Kommun. Den 10:e Juni är ni äntligen klara efter 3, för många, tuffa år med mycket slitande o plugg. Hela veckan har det firats i form av karneval, skattjakt o fester. Me...

Av Tove Persson - 7 juni 2016 12:01

Idag är det 13 dagar sedan jag skar mig senast och jag har inte planerat självmord sedan över en vecka tillbaks, förutom lite igår. Bra eller dåligt? Avgör själva. Senaste veckan har varit mer positiv än förut. Jag har känt mig gladare och pigga...

Ovido - Quiz & Flashcards