bakom leendet

Direktlänk till inlägg 7 juni 2016

En helg fylld av goals

Av Tove Persson - 7 juni 2016 12:01

Idag är det 13 dagar sedan jag skar mig senast och jag har inte planerat självmord sedan över en vecka tillbaks, förutom lite igår. Bra eller dåligt?
Avgör själva.

Senaste veckan har varit mer positiv än förut. Jag har känt mig gladare och piggare. Tror mitt mående beror på att efter alldeles för dåligt mående för 2veckor sedan beslöt jag mig för att strunta i vad allt och alla tycker o bara köra mitt egna race tills det inte längre går. Jag tror vändningen blev när jag verkligen lyckades intala mig själv att jag inte behöver ha bråttom här ifrån. Jag har liksom kommit till en gräns where I'm somewhere between giving up and seeing how much more I can take...

I lördags ställde jag upp på en simtävling i Landskrona. Jobbigt som fan, men faktiskt kul. Är lite stolt över att inte träna något alls, ligga i feber, å sen bara hoppa i bassängen som ingenting. Visst, inga bra resultat, men jag hade roligt iallafall. Det var en utomhustävling så jag fick också passa på att tanka D-vitamin hela dagen vilket jag behöver...

I söndags träffade jag min extrasyster. Vi tog först en fika på Espressohouse för att senare bege oss till biosalongen där The angry birds movie visades. Haha, såå sööt film, faktiskt lite humoristisk. Jag trodde den skulle vara lite bättre, men jag tyckte ändå om den. Efter filmen satte vi oss på en bänk på stan för att inse hur öde Hässleholm är och tog istället en spontantrip till stranden. Wow, vilket väder!!
Tiden sprang iväg o vi bestämde oss för kvällsmat på Burger King, onyttigt men ändå lite gott. Kvällen var ännu inte slut trots att klockan var över 21...

När vi kom hem till Sandra sattes rena rama biltvätten igång klockan 22 på kvällen. Helt galet men sååå otroligt uppiggande! Hihi, självklart var det inte bara min bil som tvättades utan även hon och jag. Mycket skratt, hög musik och dyngblöta kläder senare hamnar vi ute på hennes balkong inlindade i filtar o åt jordgubbar o glass tittandes på stjärnorna. Vilken dag alltså, helt underbart!! Tänk att bara sitta där på balkongen till över 1 på natten o bara spekulera på livet o rymden o allt i universum o bara glömma sina problem för en stund. Vilken goalsdag jag hade :')

För att inte glömma hur jag hade legat å brottats med killen hemma hos honom i så lång tid att magmusklerna ömmade bara någon timme innan jag mötte upp med Sandra. Så dagen kunde varken börja eller sluta på några bättre vis.

Idag ligger jag bara i sängen å funderar över livet o försöker gång på gång att somna om... likadan var dagen igår. Jag bara sover o sover och om jag inte lyckas somna så tar jag till hjälpmedel för att somna så jag kan fly undan verkligheten. Efter en sådan bra positiv vecka orkar jag inte ha en tung period med självmordsplaner när jag är ensam. Då är det lättare att försöka sova igenom det jobbiga o sen ta nya tag när jag mår bättre igen.

Ska snart försöka mig på ett till inlägg angående min graviditet så håll er uppdaterade :)

Kram



Bra kvalité i mörkret... Men ja, det ska föreställa balkongmys <3

Kan knappt förstå att jag ens kommer i min baddräkt fortfarande efter min viktuppgång... Men nu jävlar ska det bara gå nedåt på vågen!

Myyys under väntan på sina heat <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Persson - 29 augusti 2016 00:51


Hej Tove, jag hörde att du plussat på ett gravtest för några dagar sedan. Hur känns det? När jag hör kuratorn på ungdomsmottagningen säga så känner jag hur mitt hjärta slår hårt inom mig och tusen tankar flyger upp. Tystnaden som följer känns ...

Av Tove Persson - 9 augusti 2016 22:50

Nu är det verkligen längesedan jag uppdaterade här på bloggen. Egentligen så har jag ingen bättre förklaring än att jag varit sjuk/är sjuk, jobbat, umgåtts med killen och att jag har varit allmänt lat. Just nu står allting stilla i mitt liv. Inte myc...

Av Tove Persson - 24 juni 2016 07:07


Oj, det var längesedan jag gjorde ett inlägg, men äsch, bättre sent än aldrig! Förra veckan hade jag iallafall fullt upp då jag ledde en grupp på Summer Camp vilket var kul så länge det varade. Dessförinnan firade jag studenterna som sprang ut fre...

Av Tove Persson - 9 juni 2016 22:52


Den 9:e Juni 2016. Det är dagen före 97:ornas utspring av student i Hässleholms Kommun. Den 10:e Juni är ni äntligen klara efter 3, för många, tuffa år med mycket slitande o plugg. Hela veckan har det firats i form av karneval, skattjakt o fester. Me...

Av Tove Persson - 27 maj 2016 20:00


Dagarna går o jag får starkare ångest över min framtid o för att tiden går så fort. Veckorna går långsamt men ändå så snabbt. Jag känner stress över att jag snart måste göra mitt val. Leva eller dö... För snart 2år sedan var min plan att inte uppl...

Ovido - Quiz & Flashcards