bakom leendet

Inlägg publicerade under kategorin USA-2014

Av Tove Persson - 4 augusti 2014 23:43

Hemma igen,vilket är skönt, kan äntligen koppla av lite! Men längtar tillbaka till USA och saknar alla fina vänner så fruktansvärt mycket!! :'(
Här är det redan dags att sova, men enligt min mobil är klockan 14:30, lite seg tidsuppdatering,haha! :)
Menmen, jag har iallafall haft en fantastisk resa, den bästa resan jag gjort i mitt liv än så länge!! Och ska försöka göra nåt mer detaljerat inlägg om resan senare, nu när jag har internet heela tiiden!! :'D
hörs senare nån dag när jag är piggare!
Kramar från mig!

Av Tove Persson - 3 augusti 2014 17:29

Hello!
Idag är det verkligen sista dagen i USA, vi beger oss mot flygplatsen om ca 3h, å flyget mot London avgår kl 15:45. Denna resan har gått så fort men ändå långsamt, vi har hunnit med så mycket på så lite tid känns det som! Det ska bli skönt att komma hem, men jag kommer sakna USA så sjukt mycket, jag trivs så bra här! Och idag kommer det där svåra, att säga hejdå till alla fina vänner som jag tillbringat varje dag med i 3veckor!! Men jag hoppas verkligen att vi kommer ses snart igen!! :)
Igårkväll gjorde vi nåt jättefint som vi har med oss hem som minne. Vi fick varsitt papper där vi skrev vårt namn, sen skickade vi runt allas papper till varandra så skulle man skriva nåt om personen, eller en hälsning till personen eller liknande. Så himla fint!! Blir så glad varje gång jag läser det som skrevs på mitt papper!
Nu är det dax för sista frukosten i USA!

Ses å hörs!
Kramar
Tove :)

Haha, denna bilden får mig verkligen att le!! :')

Av Tove Persson - 2 augusti 2014 16:49

Hejhej
Igårmorse lämnade vi fantastiska Las Vegas för vår sista destination på denna resan, Los Angeles!
Men dagen vi tillbringade i Las Vegas var superbra!! Började med en massa shopping och avslutade kvällen med en limotur genom stan.
Igår såg vi Hollywoodskylten, några namn i stjärnorna på gatan samt gick en liten strandpromenad!
Idag är sista dagen innan vi åker hem igen, så vi ska strax universal studios!
Kram
Tove :)

Frukost i Las Vegas!

Frukost i LA!

Av Tove Persson - 31 juli 2014 15:45

Igår var en helt fantastisk dag, för vi såg Grand Canyon! Först från marken och nån timme senare blev det en tur med helikopter över Grand Canyon!! Helt underbart, att det finns såna platser asså!! Å att åka i helikopter över gjorde allt ännu roligare! Och på kvällen åt vi pizza samtidigt som vi såg solen gå ner över Grand Canyon :)
Idag går vanen vidare mot...LAS VEGAS!! :D inte många dagar kvar här nu...
Kramar
från mig :)

Av Tove Persson - 31 juli 2014 08:01

Hello!
In yesterday we were in monument valley, it's so cool!! I couldn't believe it would be so amazing! We went in a jeep on a tour closer to the big rocks and we had some stop where we could go out on a rock. And at one stop our guide, a Navajoman (Indian i think), start to make some sound like singing and he played on a special trum. It was really special to see and hear. We also saw some horses and it would have been so fun to do horseback riding there!! But we didn't, so it will be a dream!

Igår var vi i monument valley, det var så coolt!! Jag trodde inte att det skulle vara så fantastiskt! Vi var på en jeeptur lite närmare de stora stenarna och vi hade några stopp där vi kunde gå ut på någon stor sten. och på ett stopp spelade vår guide, som var en navajansk Indian (tror jag), på en speciell trumma samtidigt som han sjöng på ett annorlunda sätt. det var väldigt speciellt att se å höra. Vi såg även några hästar där och det hade varit så kul att ta en ridtur där!! Men det gjorde vi inte, så det får fortsätta att vara en dröm!

Hugs/kramar
från mig! :)

Av Tove Persson - 31 juli 2014 07:35

Hejhej!
Nu har jag internet, så dags för lite uppdatering.
För några dagar sedan var vi på Six flags!! Det är en nöjespark i Texas med lite olika berg och dalbanor samt rutschkanor å vattenland.
Jag hade verkligen sett framemot att åka de extremaste attraktionerna där fanns. Så trots nacksmärtan följde jag med i några av de extremaste de första timmarna, vilket var roligt, men de sista timmarna fick det bli lite lugnare för min del... men jag hade roligt,så det var värt smärtan!! men lite tradigt med all väntetid i köerna:(
Ha de gött så uppdaterar jag strax igen!

Av Tove Persson - 28 juli 2014 14:17

Hej allihopa!
Ska försöka uppdatera nu när jag har internet som funkar hyfsat...
För några dagar sedan var vi på Swamp tour, då man åker i en båt å tittar på riktiga alligatorer som simmar förbi. Det var så himla coolt! Miljön var så annorlunda och vi fick se många alligatorer som flöt förbi precis intill båten! Att sitta så nära å se på så farliga djur var helt fantastiskt! Samma kväll, efter Swamp touren, åkte vi till campingen vi skulle vara på över natten. Jag har nog aldrig sovit så pass naturnära innan. När vi åkte genom campingen för att hitta vår plats hann vi se båda hjortar som gick bland husvagnarna samt sköldpaddor i vattnet! Och i samma vatten ska det även ha funnits alligatorer... Vi blev informerade om att stänga alla lådor med mat ordentligt innan vi skulle sova, för det kunde komma tvättbjörnar! Och något stort råttliknande djur (minns inte vad det hette) sprang runt tälten. När vi gick för att äta frukost nästa morgon hade faktiskt en tvättbjörn lyckats välta ner nån låda som stod på matlådorna, den hade sedan öppnat översta matlådan å skapat kaos!!
Jag trodde knappt mina ögon, händer verkligen sånt här?! Ja, tydligen är det jättevanligt här i USA!!
Hoppas på mer internet nu sista veckan! På söndageftermiddag tar flyget oss hem och tillbaka till verkligheten igen... förresten är vi nu 8h efter Sverige!! Jag tycker det är så kul att läsa på fb när många skriver att dagen är snart slut å att de haft en trevlig kväll, när vi precis gått upp för att äta frukost! Haha! :')
kramar från mig! :)

har problem med att få med bilder i inläggen, men ska försöka lägga in massa bilder sen när jag kommer hem! :)

[Bild]

Av Tove Persson - 28 juli 2014 08:17

Hejhej
Internet är inte det bästa då vi campar typ alltid, så lite seg med uppdateringar...
Sist jag verkligen skrev nåt var dagen innan waterraftingen och linedansen. Jag kunde tyvärr inte deltaga på dansen pga en olycka under raftingen. Som rubriken beskriver så blev det ett sjukhusbesök för mig här i USA. Raftingen var jätterolig fram tills nåt hände, å jag är inte säker på hur, bara att jag fick, ursäkta språket men, jävligt ont i nacken. Jag tror nåt hände antingen när jag hoppade i för att simma lite, eller när jag skulle i båten igen. Ont hade jag, men sa inget till någon utan fortsatte paddla å hoppades att smärtan skulle försvinna, vilket den inte gjorde. Väl uppe på land blev jag tvungen att be om is för att lindra smärtan. Jag ville inte åka till sjukhuset nu när jag är i USA för att ha roligt. Men efter att ha avvaktat i ca 2 dar med en smärta som bara blev värre, ringde jag hem mitt i natten i Sverige, för att berätta att nu åker vi till sjukhuset! Då kändes det för mig bara jätteonödigt, för smärtan måste ju försvinna nån gång, men nu när jag tänker i efterhand, är jag verkligen glad att vi åkte till sjukhuset! Ni anar inte hur nervös jag var!! Som tur var följde en svensk ledare med så jag inte behövde oroa mig, speciellt när de pratar "doktorspråk" på engelska, Haha! ;)
Wow, vården här i USA är både bättre å snabbare än i Sverige, trots lite pappersarbete å så för att jag inte bor här. Jag skickades från "undersöksavdelningen" till en icke akut avdelning där vi fick vänta på mer undersökning. Hela sjukhuset kändes nästan likadant som de man ser på film! Självklart skulle jag röntgas å skulle då ha på mig några jättekonstiga sjukhuskläder och så blev jag skjutsad i rullstol fram å tillbaka till röntgensalen. Jag som kunde gå! :')
Det blev goda nyheter, inget fel på röntgen, men de misstänkte nåt var fel i musklerna, så det blev att åka till apoteket för att hämta ut painkillers och piller som skulle hjälpa musklerna? Tror jag! Haha, jag var så trött å hade så ont å var så nervös så jag inte riktigt fattade nåt förutom bl a att pillerna skulle göra mig lite sömnig! :') Nu har mer än en vecka gått och jag har fortfarande väldigt ont ibland. Men det ska snart bli bra, hoppas jag! Men iallafall, trots all smärta så var det väldigt spännande att besöka ett amerikanskt sjukhus!! Och tack vare en bra ledare som sällskap och Guardian (å tolk, haha! ) kunde jag till och med skratta lite de stunder när jag inte var nära att gråta av smärtan! :)
men men, hörs snart hoppas jag!
Kram :)

[Bild]

Pillerburkar och namnband! :)