bakom leendet

Direktlänk till inlägg 25 april 2016

Ett steg fram o 10 bak

Av Tove Persson - 25 april 2016 19:59

Jag sjunger med till radion å hinner i farten se 2 vildgrisar när jag passerar dem på motorvägen. Solen skiner o det är en perfekt dag för en roadtrip. Vår första destination blir Nimis, det stora konstverket byggt av drivved. Vi går nerför den branta backen å genom bygget å hamnar sen sittande på en sten vid vattnet. Det blåser lite, men jag är ändå inte frusen. Livet känns så bra för stunden att jag inte märker av kylan. Efter en stunds solande beger vi oss upp för den bendödande backen igen. #mjölksyra, haha!

Nästa delmål blev pannkaksladan i Höganäs där vi lyxade till det med en riktig ätardag. Kan starkt rekommendera detta stället till alla, speciellt barnfamiljer, det är gott, mysigt å man blir mätt! :')
Man kan också ta en härlig promenad bland djuren på gården.

Mätta å belåtna beger vi oss till Lager 157, typ en utav det bästa affärerna enligt mig, men dock blev det bara lite nya underkläder denna gång.

Sista destinationen blev en promenad på kullen. Wow, vilken utsikt vi fick när vi gick ut på en utav klippkanterna! Visst blåste det mycket vid havet, men gå i armkrok upp å ner för de branta backarna höjde kroppsvärmen.

Väl hemkommen både nöjd å glad med nya minnen å fina bilder bäddar jag ner mig i sängen....

Denna dagen var i lördags, det var en dag där jag hade energi att åka på utflykt å umgås med en vän. Det är inte ofta jag har en sådan dag. I söndags blev jag liggandes hela dagen å hade ingen som helst ork att göra någonting.

Varje gång jag har en bra dag å alla tror att jag är på bättringsvägen så kommer det bakslag strax därpå som trycker tillbaka mig längre ner än jag tidigare varit. Då ligger jag bara å sover å när jag väl vaknar snurrar jag runt för att somna igen i hopp om att inte vakna mer.

När det gäller att hitta på positiva saker som att umgås med vänner, träna, åka på utflykt osv. Så får jag blandade känslor. För jag vet att jag kommer ha kul för stunden. Men jag vet också att jag kommer vara utmattad å må fruktansvärt dåligt för en period därpå.
Detta är typiskt pga min utbrändhet...




 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Persson - 29 augusti 2016 00:51


Hej Tove, jag hörde att du plussat på ett gravtest för några dagar sedan. Hur känns det? När jag hör kuratorn på ungdomsmottagningen säga så känner jag hur mitt hjärta slår hårt inom mig och tusen tankar flyger upp. Tystnaden som följer känns ...

Av Tove Persson - 9 augusti 2016 22:50

Nu är det verkligen längesedan jag uppdaterade här på bloggen. Egentligen så har jag ingen bättre förklaring än att jag varit sjuk/är sjuk, jobbat, umgåtts med killen och att jag har varit allmänt lat. Just nu står allting stilla i mitt liv. Inte myc...

Av Tove Persson - 24 juni 2016 07:07


Oj, det var längesedan jag gjorde ett inlägg, men äsch, bättre sent än aldrig! Förra veckan hade jag iallafall fullt upp då jag ledde en grupp på Summer Camp vilket var kul så länge det varade. Dessförinnan firade jag studenterna som sprang ut fre...

Av Tove Persson - 9 juni 2016 22:52


Den 9:e Juni 2016. Det är dagen före 97:ornas utspring av student i Hässleholms Kommun. Den 10:e Juni är ni äntligen klara efter 3, för många, tuffa år med mycket slitande o plugg. Hela veckan har det firats i form av karneval, skattjakt o fester. Me...

Av Tove Persson - 7 juni 2016 12:01

Idag är det 13 dagar sedan jag skar mig senast och jag har inte planerat självmord sedan över en vecka tillbaks, förutom lite igår. Bra eller dåligt? Avgör själva. Senaste veckan har varit mer positiv än förut. Jag har känt mig gladare och pigga...

Skapa flashcards