bakom leendet

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Swamp tour, alligatorer, naturnära camping!

Av Tove Persson - 28 juli 2014 14:17

Hej allihopa!
Ska försöka uppdatera nu när jag har internet som funkar hyfsat...
För några dagar sedan var vi på Swamp tour, då man åker i en båt å tittar på riktiga alligatorer som simmar förbi. Det var så himla coolt! Miljön var så annorlunda och vi fick se många alligatorer som flöt förbi precis intill båten! Att sitta så nära å se på så farliga djur var helt fantastiskt! Samma kväll, efter Swamp touren, åkte vi till campingen vi skulle vara på över natten. Jag har nog aldrig sovit så pass naturnära innan. När vi åkte genom campingen för att hitta vår plats hann vi se båda hjortar som gick bland husvagnarna samt sköldpaddor i vattnet! Och i samma vatten ska det även ha funnits alligatorer... Vi blev informerade om att stänga alla lådor med mat ordentligt innan vi skulle sova, för det kunde komma tvättbjörnar! Och något stort råttliknande djur (minns inte vad det hette) sprang runt tälten. När vi gick för att äta frukost nästa morgon hade faktiskt en tvättbjörn lyckats välta ner nån låda som stod på matlådorna, den hade sedan öppnat översta matlådan å skapat kaos!!
Jag trodde knappt mina ögon, händer verkligen sånt här?! Ja, tydligen är det jättevanligt här i USA!!
Hoppas på mer internet nu sista veckan! På söndageftermiddag tar flyget oss hem och tillbaka till verkligheten igen... förresten är vi nu 8h efter Sverige!! Jag tycker det är så kul att läsa på fb när många skriver att dagen är snart slut å att de haft en trevlig kväll, när vi precis gått upp för att äta frukost! Haha! :')
kramar från mig! :)

har problem med att få med bilder i inläggen, men ska försöka lägga in massa bilder sen när jag kommer hem! :)

[Bild]

 
 
förspel

förspel

28 juli 2014 19:07

kram på dig Tova! Du skriver verkligen en jättebra blogg. En polare till mig länkade den via facebook för ett tag sedan och nu följer jag din blogg varje dag efter jobbet. Kan lixom inte låta bli :-) Du uttrycker dig på ett väldigt unikt sätt.

Fortsätt skriva! Kram <3

/Lina

http://förspel.se

Tove Persson

29 juli 2014 06:07

Naaw, tack så jättemycket, blir så glad!! Är så mycket roligare att skriva inläggen när man vet att någon faktiskt läser dem! :)
Tack! Fortsätt kika in här på bloggen, jag uppdaterar så ofta jag har wifi!
Kramar

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Persson - 29 augusti 2016 00:51


Hej Tove, jag hörde att du plussat på ett gravtest för några dagar sedan. Hur känns det? När jag hör kuratorn på ungdomsmottagningen säga så känner jag hur mitt hjärta slår hårt inom mig och tusen tankar flyger upp. Tystnaden som följer känns ...

Av Tove Persson - 9 augusti 2016 22:50

Nu är det verkligen längesedan jag uppdaterade här på bloggen. Egentligen så har jag ingen bättre förklaring än att jag varit sjuk/är sjuk, jobbat, umgåtts med killen och att jag har varit allmänt lat. Just nu står allting stilla i mitt liv. Inte myc...

Av Tove Persson - 24 juni 2016 07:07


Oj, det var längesedan jag gjorde ett inlägg, men äsch, bättre sent än aldrig! Förra veckan hade jag iallafall fullt upp då jag ledde en grupp på Summer Camp vilket var kul så länge det varade. Dessförinnan firade jag studenterna som sprang ut fre...

Av Tove Persson - 9 juni 2016 22:52


Den 9:e Juni 2016. Det är dagen före 97:ornas utspring av student i Hässleholms Kommun. Den 10:e Juni är ni äntligen klara efter 3, för många, tuffa år med mycket slitande o plugg. Hela veckan har det firats i form av karneval, skattjakt o fester. Me...

Av Tove Persson - 7 juni 2016 12:01

Idag är det 13 dagar sedan jag skar mig senast och jag har inte planerat självmord sedan över en vecka tillbaks, förutom lite igår. Bra eller dåligt? Avgör själva. Senaste veckan har varit mer positiv än förut. Jag har känt mig gladare och pigga...

Ovido - Quiz & Flashcards