bakom leendet

Direktlänk till inlägg 28 juli 2014

Sjukhuset i USA!

Av Tove Persson - 28 juli 2014 08:17

Hejhej
Internet är inte det bästa då vi campar typ alltid, så lite seg med uppdateringar...
Sist jag verkligen skrev nåt var dagen innan waterraftingen och linedansen. Jag kunde tyvärr inte deltaga på dansen pga en olycka under raftingen. Som rubriken beskriver så blev det ett sjukhusbesök för mig här i USA. Raftingen var jätterolig fram tills nåt hände, å jag är inte säker på hur, bara att jag fick, ursäkta språket men, jävligt ont i nacken. Jag tror nåt hände antingen när jag hoppade i för att simma lite, eller när jag skulle i båten igen. Ont hade jag, men sa inget till någon utan fortsatte paddla å hoppades att smärtan skulle försvinna, vilket den inte gjorde. Väl uppe på land blev jag tvungen att be om is för att lindra smärtan. Jag ville inte åka till sjukhuset nu när jag är i USA för att ha roligt. Men efter att ha avvaktat i ca 2 dar med en smärta som bara blev värre, ringde jag hem mitt i natten i Sverige, för att berätta att nu åker vi till sjukhuset! Då kändes det för mig bara jätteonödigt, för smärtan måste ju försvinna nån gång, men nu när jag tänker i efterhand, är jag verkligen glad att vi åkte till sjukhuset! Ni anar inte hur nervös jag var!! Som tur var följde en svensk ledare med så jag inte behövde oroa mig, speciellt när de pratar "doktorspråk" på engelska, Haha! ;)
Wow, vården här i USA är både bättre å snabbare än i Sverige, trots lite pappersarbete å så för att jag inte bor här. Jag skickades från "undersöksavdelningen" till en icke akut avdelning där vi fick vänta på mer undersökning. Hela sjukhuset kändes nästan likadant som de man ser på film! Självklart skulle jag röntgas å skulle då ha på mig några jättekonstiga sjukhuskläder och så blev jag skjutsad i rullstol fram å tillbaka till röntgensalen. Jag som kunde gå! :')
Det blev goda nyheter, inget fel på röntgen, men de misstänkte nåt var fel i musklerna, så det blev att åka till apoteket för att hämta ut painkillers och piller som skulle hjälpa musklerna? Tror jag! Haha, jag var så trött å hade så ont å var så nervös så jag inte riktigt fattade nåt förutom bl a att pillerna skulle göra mig lite sömnig! :') Nu har mer än en vecka gått och jag har fortfarande väldigt ont ibland. Men det ska snart bli bra, hoppas jag! Men iallafall, trots all smärta så var det väldigt spännande att besöka ett amerikanskt sjukhus!! Och tack vare en bra ledare som sällskap och Guardian (å tolk, haha! ) kunde jag till och med skratta lite de stunder när jag inte var nära att gråta av smärtan! :)
men men, hörs snart hoppas jag!
Kram :)

[Bild]

Pillerburkar och namnband! :)

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tove Persson - 29 augusti 2016 00:51


Hej Tove, jag hörde att du plussat på ett gravtest för några dagar sedan. Hur känns det? När jag hör kuratorn på ungdomsmottagningen säga så känner jag hur mitt hjärta slår hårt inom mig och tusen tankar flyger upp. Tystnaden som följer känns ...

Av Tove Persson - 9 augusti 2016 22:50

Nu är det verkligen längesedan jag uppdaterade här på bloggen. Egentligen så har jag ingen bättre förklaring än att jag varit sjuk/är sjuk, jobbat, umgåtts med killen och att jag har varit allmänt lat. Just nu står allting stilla i mitt liv. Inte myc...

Av Tove Persson - 24 juni 2016 07:07


Oj, det var längesedan jag gjorde ett inlägg, men äsch, bättre sent än aldrig! Förra veckan hade jag iallafall fullt upp då jag ledde en grupp på Summer Camp vilket var kul så länge det varade. Dessförinnan firade jag studenterna som sprang ut fre...

Av Tove Persson - 9 juni 2016 22:52


Den 9:e Juni 2016. Det är dagen före 97:ornas utspring av student i Hässleholms Kommun. Den 10:e Juni är ni äntligen klara efter 3, för många, tuffa år med mycket slitande o plugg. Hela veckan har det firats i form av karneval, skattjakt o fester. Me...

Av Tove Persson - 7 juni 2016 12:01

Idag är det 13 dagar sedan jag skar mig senast och jag har inte planerat självmord sedan över en vecka tillbaks, förutom lite igår. Bra eller dåligt? Avgör själva. Senaste veckan har varit mer positiv än förut. Jag har känt mig gladare och pigga...

Ovido - Quiz & Flashcards